28 Haziran 2012 Perşembe

hibrit motor çalışma prensibi


Hibrit motor çalışma prensibi
Hibrit araçlar günümüzde elektrik motoru sayesin de çevre dostu olduğundan  önemli bir yer tutmaktadır.
Dünyamızın küresel ısınma sorununa somut bir çözüm olan hibrit otolar günden güne Pazar payını da artırıyor. Hatta büyük otomobil firmaları seri üretime başladılar bile.

Hibrit araçların çalışma prensibi ise şöyle;
Aracın benzinli motoru sadece kalkışta ve  yüksek hızlarda kullanılıyor. Şöyle ki; 0-12 km\s ve 80km üstü hızlarda araç benzinli motor kullanırken 12 ve 80 km kısımda elektirik motoru kullanıyor.

·                  Sabit durumda
Benzinli motor devre dışı ve yakıt tüketimi sıfır.
·                  Çalıştırma ve hızlanma
Benzinli motor, elektrik motoru desteği ile düşük hız supap ateşlemesi modunda çalışıyor.
·                  Ani hızlanma
Benzinli motor elektrik motor desteği ile yüksek hız supap ateşlemesi modunda çalışıyor.
·                  Düşük hızda seyir
Benzinli motorun dört silindirinin de supapları kapalı, ateşleme yok. Araç sadece elektrik motoru ile çalışıyor.
·                  Kademeli hızlanma ve yüksek hızda seyir
Benzinli motor düşük hız supap ateşlemesi modunda çalışıyor.
·                  Frenleme
Benzinli motorun dört silindirinin supupları kapalı, ateşleme yok. Elektrik motoru hızlanma sırasında açığa çıkan enerjiyi en yüksek oranda geri kazanıyor ve aküde depoluyor.

Elektrik motoru kullanacağı enerjiyi frenleme ve benzinli motorun çalıştığı sıralarda açığa çıkan enerjiden beslendiği için ayrıca şarj etmek gibi bir durum söz konusu değildir.
Çevre bakanlığı da  bu tür otomobille destek vermektedir. . Motor oranlarında ve emisyon ölçümünde düşük oranı veren arabaların araç vergisinin daha düşük alacağının çalışması başlamış. Hibrit otomobiller de bu kapsam da bu vergiden yararlanabilecekler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder